کلینیک تخصصی تناسب اندام و حرکات درمانی
وب تخصصی و آموزشی تناسب اندام  
قالب وبلاگ

روش های فیزیکی افزایش قد - ۱ ( تمرینات کششی )

تالیف و ترجمه : عبدالله حمزه یی کارشناس PT و تناسب اندام 

چگونه بلند قد شویم ؟

بسیاری از خوانندگان از بنده درخواست داشته اند تمریناتی را برای افزایش قد به آنان آموزش دهم . و اما چند نکته :

۱- لطفاْ انتظار معجزه نداشته باشید .

۲- هر چند در هر سنی انجام این تمرینات مفید است ولی اثر بخشی آن بیشتر باز می گردد به سنین رشد . ضمنا در این سنین برای افزایش قد هر روز تربچه بخورید .

۳- اصلاْ نگران نباشید به اندازه ی کافی آقایان قد کوتاه وجود دارند که با آنها ازدواج کنید و خوشبخت شوید . البته مواظب باشید همسرتان بیش از حد اندازه از شما بلندتر نباشد که در منظر عام انگشت نما شده و فیل و فنجان می شوید .

۳ تمریت کششی موثر برای افزایش قد

۱- لطفا از بارفیکس آویزان شوید ( Hanging )

Girl Hanging - Height Increase Exercise

۲- روی زمین خشک حالت شنای کرال سینه بگیرید ( Dry Land Swim  )

dry land swim

۳- لگن خود را با پل زدن سرازیر کنید ( Pelvic Shift  )


موضوعات مرتبط: تناسب اندام - عمومی، تمرینات کششی Stretching Exercises، تمرینات افزایش قد
[ سه شنبه بیست و ششم مهر 1390 ] [ 22:45 ] [ عبدالله حمزه یی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

باسمه تعالی
« وَ إنَّ لِبَدَنِکَ عَلَیکَ حَقاً»(عيون اخبار الرضاج2ص58ا)
بی شک بدن تو بر تو حقوقی دارد {که باید آن ها را ادا کنی و به آن رسیدگی نمایی}.

« اَلمُؤمِنُ القَوِیُّ خَیرٌ و أحَبٌّ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعیفِ»2 (همان)
مؤمنی که قوی و نیرومند باشد، در نظر من از مؤمنی که ضعیف باشد، بهترو دوست داشتنی تر است.
در بیان اوصاف سیمای رسول خدا ( ص ) در روایات می خوانیم :
× بدنش بسیار زیبا و اندامش متناسب بود .
× قامت رعنایش از حالت معتدل ، بلندتر و از بلند بالایان کوتاه تر بود .
× اندامی معتدل و عضلاتی درهم پیچیده داشت .
× بدن حضرتش بطور اعتدال محکم و مستحکم بود و حتی در دوران سالخوردگی عضلات و اعصابش محکم و مضبوط بود .
× فاصله ی بین دو شانه اش زیاد و به اصطلاح چهار شانه بود .
× راه رفتنش با وقار خاصی بود و با تانی قدم بر می داشت .

هدف از فعالیت وب تخصصی و آموزشی تناسب اندام ایرانیان ارائه دستورالعمل های لازم برای تناسب اندام و رفع مشکلات قامتی و بدنی
و برگزاری کلاس های تخصصی آموزشی خصوصی و گروهی بخصوص برای بانوان ایرانی است .

از انجایی که طبق تحقیقات بعمل آمده فیزیک بدنی دختران 14 ساله ی ایرانی معادل زنان 34 ساله ی اروپایی است و این امر مشکلات عدیده ای را برای آنان که محور سلامت جامعه هستند - حتی در مسایل زناشویی - بوجود آورده است ضرورت فعالیت این وبلاگ بیش از هر چیز هویدا می گردد .

از طرفی غالبا در کشور ایران فعالیت های تناسب اندام و چاقی - لاغری توسط افراد غیر کارشناس انجام می گردد اینجانب بعنوان متخصص فیزیوتراپی و کارشناس امر تناسب اندام فعالیت این وبلاگ را بر خود فرض و لازم دانستم .

تلاش می شود مطالب ارائه شده دراین وبلاگ تازه و بروز باشد و با عنایت به اینکه در کشور ما پیرامون مسائل تناسب اندام و نیز امور زناشویی مطالب کمتری بچشم می خورد غالب مطالب را از مقالات و متون خارجی تهیه و ارائه می نماید .
امید است مفید فایده قرار گیرد .
ضمنا این تمرینات به طریق اولی برای آقایان نیز مفید و بسیار کاربردی است.

منتظر راهنمایی کارشناسان ، اساتید و دوستان ارجمند هستم .
عبدالله حمزه یی
عضو رسمی انجمن فیزیوتراپی ایران
کارشناس تناسب اندام
مدرس طب و تغذیه ی اسلامی و سنتی
یوگا و پیلاتس
موضوعات وب